BARRIBROSSA 2017

DATES

Del 10 al 16 de maig del 2017

ACTIVITATS

Dimecres 10 de maig a les 19h

PER ACABAR AMB EL JUDICI DE DÉU d’Antonin Artaud Multidisciplinar
Teatre Kaddish / Nozomi 700

LA CUINA. ESPAI FRANCESCA BONNEMAISON
Espectacle de text | 19 h. Entrada gratuïta

Traducció i direcció: Xavier Gimenez Casas.  
Intèrprets: Melcior Casals, Martí Castellarnau, Aroa Esteban i Joana Romero. 
Moviment: Ana Martínez. 
Amb la col·laboració de El Prat Ràdio, Vicenç Armero, Marina Mora, Javier Ramos, Mercè Meroño i Dolor Juárez.

Una acció sonora i de moviment que interroga sobre els límits de la creació artística, la llibertat i la censura, la responsabilitat dels nostres tutors polítics, la decència. La ràdio-dansa, un gènere que comença i acaba en l’enunciat, es presenta com un fet artístic que sobrepassa els límits de la percepció. Les paraules es presenten finalitzant. Sempre acabant, acabant-se. No hi ha una paraula més darrera de la paraula dita. Dir no és res, és moure l’aire, fer vibrar un òrgan a la gola, una idea del món en vibració constant. Irrellevant. Inexistent. 

Divendres 12 de maig 20h

CUL DE SAC  Performance participativa
Núria Mestres

CONVENT DE SANT AGUSTÍ. SALA NOBLE.
20h Entrada Gratuïta

Idea i creació d’objectes efímers: Núria Mestres 
Dramatúrgia: Marta Montblant. 
Cos i moviment, dansa terapeuta: Lorena Casal. 
Artista i ombrista: Núria Tobias

Creació de personatges de paper, i la seva projecció en diferents espais, canviant de mesura i de forma. L’espectacle gira entorn a la fragilitat de la vida, és per això que es fa servir un material tan fràgil com el paper, el paper arrugat. L’espectacle ens proposa reflexionar sobre la vulnerabilitat vital en l’actualitat, a través del joc, de la improvisació i del fet col·lectiu. Els personatges i elements teatrals seran jutjats, com tot procés performatiu, de manera que un cop s’han presentat les accions, tant grans com petits se sentin convidats a reelaborar, per ells mateixos, amb l’utilització del paper en escena. S’acabarà amb l’exposició final de la creació col·lectiva. 

Dissabte 13 de maig a les 20h

NASSOOS DE TRINXERA Clown.
Va de nassOOs

DISTRICTE DE CV Passeig del Born davant de Santa Maria del Mar 20h. Entrada gratuïta

Intèrprets: Carlos H. Lanau i Roger Casadellà. 
Direcció: 
Marta Renyer. 
Escenografia i vestuari:  Va de nassOOs. 
Disseny de llums: 
Va de nassOOs. 
Fotografia i disseny gràfic: 
Abel Vilches. 
Vídeo: Vera Alcurry i Bernat Bonaventura. 
Producció / Distribucció: 
Núria Riera.

Què passaria si enviessin a defensar una trinxera a dos pallassos? Sota aquesta premissa s’ha construït la dramatúrgia que treu a la llum les misèries, així com la part solidària de l’espècie humana. Un desafortunat problema mecànic en l’helicòpter provoca un aterratge forçós, i els protagonistes, un cap de destacament el seu subordinat, s’instal·len en la trinxera, on munten la guàrdia per salvaguardar el territori. Ja instal·lats entren a la rutina del soldat: muntar les guàrdies, atacar i defensar-se de l’enemic. La duresa de la guerra, de la jerarquia militar i de la fam, fa que la relació dels personatges sigui cada vegada més tensa i desemboqui en una petita baralla entre els dos. Finalmente, l’amistad és la que venç i els dos es rebel·len contra la guerra que tot ho ensagna, que tot ho esguerra. 

Dissabte 13 de maig a les 20.30h
PALAU PINTA EL PICASSO Espectacle poètico-musical.

MUSEU PICASSO. 20.30h. Entrada gratuiïta

Textos: Palau i Fabre. 
Direcció i dramatúrgia: Gemma Reguant. 
Intèrprets:  
Marc Egea, Mireia Izquierdo, David Ortega i Gemma Reguant. 
Música: 
Marc Egea, Mirea Izquierdo i Maria del Mar Bonet.

El Museu Picasso s’omple de la poesia de Palau i Fabre. Una actriu, un músic, una cantant, un músic... Les extraordinàries i variades proses de Palau i Fabre dedicades a Picasso (Al boig de colors, Picasso): El primer amor (vermell, Taronja, L’or no és groc, El danubi blau, Cul d’ampolla (el verd), Negatiu (el negre) i Capítol en blanc). Acompanyades de la música de Marc Egea. Diferents fragments de l’obra Homenatge a Picasso amb el Guernica com a tema central però també temes com Cançó d’amor o la Cançó de la dona pantera. Diàleg amorós entre un home i una dona amb poemes de Palau i Fabre.

Diumenge 14 de maig a les 18h
LA CLAU DE LA CLAU. MESTRES QUADRENY  Performance multidisciplinar.
Col·lectiu Free’t

CC. PARC SANDARU. 18h. Entrada gratuïta

Direcció / Soundpainter: Arnau Millà. 
Violí: 
Joan Sancho i Maria Berengué. 
Dansa: 
Maria Mora i Laia Roset. 
Veu: 
Montse Piqué. 
Contrabaix: 
Rafel Esteve. 
Percusió: 
Núria Andorrà. 
Clarinet: 
Miquel Àngel Marin. 
Piano: 
Jordina Millà. 
Actriu: 
Montserrat Trepat. 
Escenografia: Maria Montseny.

Es fan servir una selecció de diferents obres d’instrumentació del compositor per traçar un enllaç a través de la improvisació basada en el seu material sonor i conceptual. El moviment i l’acció són tractats com a elements musicals dins d’aquestes improvisacions i en les mateixes obres del Mestres Quadreny. El resultat de la investigació es presenta en format performance multidisciplinar (músics, ballarins, actors i artistes visuals) amb material sonor, accions escèniques i tractament del moviment, combinant el material del compositor amb material propi creat en viu a través de la improvisació dirigida. 

Dimarts 16 de maig a les 19h
ANTIBIÒTIC Performance multidisciplinar.
Companyia La Trup

CCCB. 19h. Entrada gratuïta

Textos i idees visuals: Ricard Ripoll, Paul Auter, Joan Brossa i Sergi Marí. 
Direcció: Sergi Marí. 
Intèrprets: 
Agnès Romeu, Anna Massó, Karme Màlaga i Queralt Albinyana. 
Vestuari, so i llum: 
Sergi Marí. 
Audiovisuals: Montse González.

Tres actrius llegeixen els aforismes del llibre ANTIBIÒTIC, de Ricard Ripoll, i això les transforma progressivament. Troben que són moltes les persones que s’obliguen a un deure quotidià, de caràcter acumulatiu, amb un objectiu artístic. Però no és només un procediment creatiu, és també un ritual solitari que actua com una medicina personal davant els problemes i les pors. Tres vegades al dia, s’enganxen a un cicle, a un temps circular que aporta seguretat. Però és una il·lusió que es contraposa a la veritat de la vida, de l’amor i de la mort. Els antibiòtics, la medicina industrial, les solucions privades de salut mental poden ser anti-biòtics, anti-vides. Des del selfie a la tortura política, passant pel fregolisme, elles descobriran la necessitat de trencar amb el cicle, de comunicar amb els congèneres i revoltar-se a favor de solucions probiòtiques.